Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hey guys.  As you may or may not know Webhallen is hosting a swedish championship in Versus @ NHL16. in my frustration i wrote this to them:

"trÄkigt att se att ni envisas med versus Emoji frown vi har lÀnge försökt fÄ den kompetitiva scenen i EASHL (club) att slÄ igenom.www.nhlgamer.com Àr en ideell hemsida dÀr alla tryhards möts för att spela 6v6 turneringar. Vi Àr 800 medlemmar i dagslÀget. Ni skulle kunna fÄ ett sÄ mycket fetare NHL-SM"

To which they replied:

"Det hĂ€r Ă€r riktigt bra att veta Emoji smile. SjĂ€lvfallet tĂ€nkte vi igenom detta alternativ ocksĂ„ men med för lite kött pĂ„ benen valde vi att ta versus dĂ„ det tillĂ„ter fllera (sĂ„vitt vi vet) att vara med. Men det hĂ€r Ă€r bra info! Maila gĂ€rna all feedback du/ni har till [email protected] sĂ„ kan vi göra er upplevelse bĂ€ttre till nĂ€sta gĂ„ng!"

This tells me that they might consider hosting an EASHL tournament instead in the future.

Now if you feel like you're sitting on any good feedback/info/format suggestions etc. Please post them here. We can put something juicy together and pay it forward to webhallen. Who knows, maybe the next tournament will be played in EASHL. 

Stay sexy! 

Edited by cHIIMEERa
  • Like 2
Posted
2 hours ago, janbonator said:

We talked about this briefly yesterday. If such a tournament comes, Dynasty is in!

Let's hope for the best.

Dont forget ur swedish passports :D

• Like 3
  • 4 months later...
Posted
On 2016-03-08 at 2:41 PM, JaikenK said:

Finns inga lag ;(

Northern Stars, Synergy Hockey, Sjukstugan och nu Àven Falun Coal Miners Àr iallafall mestadels svenska - fÄr köra en fyrlagsturnering ;) 

Posted
1 hour ago, The_Alpha_Furyan said:

Northern Stars, Synergy Hockey, Sjukstugan och nu Àven Falun Coal Miners Àr iallafall mestadels svenska - fÄr köra en fyrlagsturnering ;) 

Vi fÄr se om Sjukstugan kommer fortsÀtta men Nordic Lightning Àr ju i alla fall med. Sen borde det finnas fler lag! 

• Like 1
Posted
4 minutes ago, Basstian23 said:

Vi fÄr se om Sjukstugan kommer fortsÀtta men Nordic Lightning Àr ju i alla fall med. Sen borde det finnas fler lag! 

I demand a name change to Swedish Lightning ;)  

(Kenu reminded me this is an international forum - want our Finnish friends to understand too :P )

• Like 1
  • 4 months later...
Posted

NÀr jag jobbade pÄ en av dom största hemelektronikkedjorna i landet sÄ hade jag en dialog med EA Sverige angÄende denna typ av turnering vid lanseringen av NHL 15. Allt var i stort sett klart för att vi skulle gÄ ut med datum & spelregler, sen slÀpptes spelet och EASHL var inte ens med. FÄr nog vÀnta lite tills detta drar igÄng igen.

För övrigt sÄ vet jag ett lag till som kan vara med, om vi fÄr :)

• Like 2
Posted
1 hour ago, Fillson said:

NÀr jag jobbade pÄ en av dom största hemelektronikkedjorna i landet sÄ hade jag en dialog med EA Sverige angÄende denna typ av turnering vid lanseringen av NHL 15. Allt var i stort sett klart för att vi skulle gÄ ut med datum & spelregler, sen slÀpptes spelet och EASHL var inte ens med. FÄr nog vÀnta lite tills detta drar igÄng igen.

Varför skulle ni inte fÄ det? 

Posted

Finns ju nÄgra lag ÀndÄ

• Northern Stars
  • Sjukstugan
  • Falun Coal Miners
  • La Suede
  • Sektion K
  • Synergy
  • Nordic Lighting
  • Nordic Nosebleed

Plus lite andra lag som inte spelar ECL för tillfÀllet typ Unknown, Showtime m.fl

I webhallens regi eller dylikt hade man sÀkert kunnat skrapa ihop en 12 lag. Men frÄgan Àr vÀl hur stort intresset Àr och hur turneringen spelas. Personligen kan jag kÀnna att ett SM blir ganska meningslöst om det inte skiljer sig lite frÄn ECL. 

Posted
On 2016-12-13 at 5:06 PM, Fillson said:

Och tror du pĂ„ fullaste allvar att nĂ„gon skulle lyckas bogsera infödingen frĂ„n ön till ett public-event? Är vĂ€l lika troligt som att en annan del av norrland skulle spela den turneringen nykter. Vi skulle aldrig fĂ„ ihop ett lag, och skulle dĂ€rav inte FÅ vara med. 

NOS, bÀst av 7 nÄgon kvÀll? 

Posted

Till nĂ„got annat. HÄR kommer det dock nĂ„gon gĂ„ng under sĂ€songen arrangeras en turnering för svenska lag, tyvĂ€rr MED SHL-lag. Men, kĂ€nner man för att spela nĂ„gon form utav VS-turnering sĂ„ Ă€r detta iaf nĂ„got. 

• ECL Staff
Posted
1 hour ago, Snapster said:

English please.

Maybe I'm missing something but in this case why would it even matter? 

It's literally aimed at Swedish eashl teams? o.O

• Like 1
Posted (edited)
16 minutes ago, MartindalexC said:

Maybe I'm missing something but in this case why would it even matter? 

It's literally aimed at Swedish eashl teams? o.O

I was just kidding... (mostly), I don't give 2 shits about which language people are speaking as long as everything "formal" about the ECL tournaments and such are written in english.

Edited by Snapster
  • Like 1
  • ECL Staff
Posted
24 minutes ago, Snapster said:

I was just kidding... (mostly), I don't give 2 shits about which language people are speaking as long as everything "formal" about the ECL tournaments and such are written in english.

Ah okay, I feel the same way tbh :P 

• 2 weeks later...