Jump to content

Swedish Championship in EASHL?


cHIIMEERa

Recommended Posts

Hey guys.  As you may or may not know Webhallen is hosting a swedish championship in Versus @ NHL16. in my frustration i wrote this to them:

"tråkigt att se att ni envisas med versus Emoji frown vi har länge försökt få den kompetitiva scenen i EASHL (club) att slå igenom.www.nhlgamer.com är en ideell hemsida där alla tryhards möts för att spela 6v6 turneringar. Vi är 800 medlemmar i dagsläget. Ni skulle kunna få ett så mycket fetare NHL-SM"

To which they replied:

"Det här är riktigt bra att veta Emoji smile. Självfallet tänkte vi igenom detta alternativ också men med för lite kött på benen valde vi att ta versus då det tillåter fllera (såvitt vi vet) att vara med. Men det här är bra info! Maila gärna all feedback du/ni har till [email protected] så kan vi göra er upplevelse bättre till nästa gång!"

This tells me that they might consider hosting an EASHL tournament instead in the future.

Now if you feel like you're sitting on any good feedback/info/format suggestions etc. Please post them here. We can put something juicy together and pay it forward to webhallen. Who knows, maybe the next tournament will be played in EASHL. 

Stay sexy! 

 

 

Edited by cHIIMEERa
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
1 hour ago, The_Alpha_Furyan said:

Northern Stars, Synergy Hockey, Sjukstugan och nu även Falun Coal Miners är iallafall mestadels svenska - får köra en fyrlagsturnering ;) 

Vi får se om Sjukstugan kommer fortsätta men Nordic Lightning är ju i alla fall med. Sen borde det finnas fler lag! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members
4 minutes ago, Basstian23 said:

Vi får se om Sjukstugan kommer fortsätta men Nordic Lightning är ju i alla fall med. Sen borde det finnas fler lag! 

I demand a name change to Swedish Lightning ;)  

(Kenu reminded me this is an international forum - want our Finnish friends to understand too :P )

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

När jag jobbade på en av dom största hemelektronikkedjorna i landet så hade jag en dialog med EA Sverige angående denna typ av turnering vid lanseringen av NHL 15. Allt var i stort sett klart för att vi skulle gå ut med datum & spelregler, sen släpptes spelet och EASHL var inte ens med. Får nog vänta lite tills detta drar igång igen.

För övrigt så vet jag ett lag till som kan vara med, om vi får :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Fillson said:

När jag jobbade på en av dom största hemelektronikkedjorna i landet så hade jag en dialog med EA Sverige angående denna typ av turnering vid lanseringen av NHL 15. Allt var i stort sett klart för att vi skulle gå ut med datum & spelregler, sen släpptes spelet och EASHL var inte ens med. Får nog vänta lite tills detta drar igång igen.

För övrigt så vet jag ett lag till som kan vara med, om vi får :)

Varför skulle ni inte få det? 

Link to comment
Share on other sites

Finns ju några lag ändå

  • Northern Stars
  • Sjukstugan
  • Falun Coal Miners
  • La Suede
  • Sektion K
  • Synergy
  • Nordic Lighting
  • Nordic Nosebleed

Plus lite andra lag som inte spelar ECL för tillfället typ Unknown, Showtime m.fl

I webhallens regi eller dylikt hade man säkert kunnat skrapa ihop en 12 lag. Men frågan är väl hur stort intresset är och hur turneringen spelas. Personligen kan jag känna att ett SM blir ganska meningslöst om det inte skiljer sig lite från ECL. 

Link to comment
Share on other sites

On 2016-12-13 at 5:06 PM, Fillson said:

När jag jobbade på en av dom största hemelektronikkedjorna i landet så hade jag en dialog med EA Sverige angående denna typ av turnering vid lanseringen av NHL 15. Allt var i stort sett klart för att vi skulle gå ut med datum & spelregler, sen släpptes spelet och EASHL var inte ens med. Får nog vänta lite tills detta drar igång igen.

För övrigt så vet jag ett lag till som kan vara med, om vi får :)

Och tror du på fullaste allvar att någon skulle lyckas bogsera infödingen från ön till ett public-event? Är väl lika troligt som att en annan del av norrland skulle spela den turneringen nykter. Vi skulle aldrig få ihop ett lag, och skulle därav inte FÅ vara med. 

NOS, bäst av 7 någon kväll? 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, MartindalexC said:

Maybe I'm missing something but in this case why would it even matter? 

It's literally aimed at Swedish eashl teams? o.O

I was just kidding... (mostly), I don't give 2 shits about which language people are speaking as long as everything "formal" about the ECL tournaments and such are written in english.

Edited by Snapster
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacy Policy