iSvamp Posted November 23, 2017 Report Posted November 23, 2017 Som ni kan se i chatterboxen så planerar finnarna att åka båt tillsammans med destination Sverige alt. Estland. (Förmodligen en hel del alkohol inplanerat också) Skaparen bakom tråden nämner att han vill samla ihop folk från NHLGamer men väljer även att framföra sin önskan på finska, så jag tolkar det som att NHLgamer är "finskt" enligt honom, må så vara. Därav, blir ju vi svenskar lottlösa. Men vad kan man då göra för att ta del av denna otroligt fina invite, oinbjudet? JO, jag tycker att vi helt enkelt prejjar dem halvvägs över östersjön, och vi gör det vi svenskar är jäkligt bra på - vi spelar SÄNKA SKEPP, vi sänker båten (vi skapar en landskamp av det hela, och vi går precis som i hockeyn, ut från kampen som segrare.) Oavsett om den här "alkoholbåten" väljer Sverige eller Estland som destination, så har vi ett bra utgångsläge för anfall om vi inledningsvis grupperar oss hemma hos Foppatofflan på Gotland. Dvs, foppa står för logi, och det jag behöver hjälp med är en båt, samt någon med skepparexamen. HUR ligger det till hos våra svenska kamrater där ute? Är det någon som sitter på en fin båt, flotte motsvarande? Vi är ju en hel del svenska lag, spridda över divisionerna. I Elite har vi NOR, NOS, 112, Synergy och NL. I PRO hittar vi blandannat Falun Coal Miners, Lavetten, DEAD END KINGS och FFR. I Lite har vi ju grabbarna från det gamla gardet i NNb, och säkert en hel del lag jag glömt. Och i dessa lag finns det ju otroligt många egenskaper och färdigheter för att lyckas. ni som sett filmen "Captain Philips" - Det behövs inte många personer för att ta över ett helt fartyg. Och nu är det ju ett fartyg fullt med finnar också. ------------------------Alt.2 Men om det finns individer som tycker att det låter alldeles för våldsamt för deras smak, så kan jag också tänka mig att bli full, någonstans. Maise i 112 är ju en erkänt duktig Grabbarna-grus besökare, Kev från Unknown är en annan. Är det inte på tiden att vi super till det och slår ihjäl varandra på riktigt? Alt.3 Vi möter upp den finländska båten i Stockholm, och glitchar bort den finska communityn i stockholms innerstad. --------------------- Ordet är fritt, idébajsa. ** ADMINS - Delete all messages in finnish ** Thank you. Puss och kram 3 Quote
chavelski Posted November 23, 2017 Report Posted November 23, 2017 Ifall man är finsk som bor i Sverige, jag menar er @Zalaz och @Pontus T, hur gör man då? Jag är på! Quote
Kattenj Posted November 23, 2017 Report Posted November 23, 2017 Frågan är väl snarare hur gör man som finne i Sverige @chavelski? Låter som en intressant idé! Quote
iSvamp Posted November 23, 2017 Author Report Posted November 23, 2017 Man går till den vinnande sidan. Märker vi att det blir problem på vägen, så kastar vi helt enkelt honom i sjön. Quote
iSvamp Posted November 23, 2017 Author Report Posted November 23, 2017 @chavelski meddelade precis att han arbetar på Viking Line, så vi har "intel" från start. Han kommer försöka avboka så många som möjligt av de personer han känner igen. Så börjar vi krigsföringen redan från land. Quote
iSvamp Posted November 23, 2017 Author Report Posted November 23, 2017 @Pelle3000 - kan du tänka dig att slåss? Du blir den vi skickar över först, var min tanke. @Guscharov - Styr du skutan? @Volano - Du hoppar över som person nummer 2, och lurar i finnarna att vi är från Danmark. @Tommy_TS - tar du med vikingaskölden? KAN FFR fixa med Ramona? Nephenzy, Isindar - jag betalar Haligax alkoholnota, bara ni får med honom. SUPREMSKI? Ansluter du från den polska fronten? Quote
l-Furyan-l Posted November 23, 2017 Report Posted November 23, 2017 Då ska vi se hur många taggar man minns och kan få in här NOR och Lav verkar redan vara på bollen och FFR, NL, DEK samt Lite har jag för dålig koll på tyvärr, men: FCM: @iscojr94 @PatzyDrake @LastMandalorian @Onecorner95 @Meeertz @minokin SYN: @Norpee @Egyptologen @Pelle3000 @Supremski @berbaboon17 @DUNZA @Gustafsson7 112: @pnordetun @JaikenK @Bjono NOS: @cHIIMEERa @Rullstolskalas @Floor17 @ma0niii @MajLeN-Gaming Quote
IsakTuvesson Posted November 23, 2017 Report Posted November 23, 2017 Detta låter briljant! Svamp, eftersom vi båda bor i Nässjö skulle vi ju kunna träffas och planera/fixa ammunition. Det finns en kille som bor vid Södra torget där man kan köpa hembränt, dock går ryktena att vi kan köpa handgranater och liknande där också. Skulle det önskas kan jag vara den som ni kastar in först, ingen i Lavetten gillar mig ändå. Alternativt att vi kastar över Zalaz först, dock är han ju finne så han kanske byter sida... 2 Quote
Kattenj Posted November 23, 2017 Report Posted November 23, 2017 (edited) @esdor hälsar att han gärna kommenterar detta event om det är möjligt med en livestream. @Zalaz påstår att hans extrema bakfylla inte kommer att klinga bra tillsammans med ett gungande skepp. @IsakTuvesson har lovat att sänka ”alla jävla finnar” som står i hans väg. @Edhoolm97 är känd för att hantera båtar på ett bra sätt. @Ludvig aka Bortalaget kan agera ”rolig fast jättetråkig göteborgare” Sist men inte minst - @chavelski som får den ack så viktiga rollen som översättare. Edited November 23, 2017 by KattenJansson97 1 Quote
iSvamp Posted November 23, 2017 Author Report Posted November 23, 2017 Civilisten erbjuder militären att lösa ammunition, jag gillar hur du tänker. haha Quote
IsakTuvesson Posted November 23, 2017 Report Posted November 23, 2017 Juste du är ju militär, granatkastare till IFKPeking? Quote
iSvamp Posted November 23, 2017 Author Report Posted November 23, 2017 Vi har såna här "redguns" i plast, så att du inte gör dig illa. Quote
chavelski Posted November 23, 2017 Report Posted November 23, 2017 Blire nåt me Appos eller? @Casper Quote
I_Alex28_I Posted November 23, 2017 Report Posted November 23, 2017 What the actual fuck is going on 😂 Quote
iSvamp Posted November 23, 2017 Author Report Posted November 23, 2017 7 minutes ago, xMrazek said: What the actual fuck is going on 😂 https://www.youtube.com/watch?v=OCpUjERoMKI Quote
I_Alex28_I Posted November 23, 2017 Report Posted November 23, 2017 I am lost in translation @iSvamp brabrabrabra! 1 Quote
iSvamp Posted November 23, 2017 Author Report Posted November 23, 2017 2 minutes ago, xMrazek said: I am lost in translation @iSvamp brabrabrabra! You can also join our ride. We can sing this together after our Victory https://www.youtube.com/watch?v=Pws43Pq0kN4 Let me be the girl 1 Quote
ICappeI Posted November 23, 2017 Report Posted November 23, 2017 Vi kan ta min ubåt som jag och @Guscharov har byggt ihop och attackera underifrån. 50% av finnarna har kuggat i simningen i skolan så då ökar våra chanser med stor marginal... Tänker ett liknande anfall som detta! 1 Quote
I_Alex28_I Posted November 23, 2017 Report Posted November 23, 2017 15 minutes ago, iSvamp said: You can also join our ride. We can sing this together after our Victory https://www.youtube.com/watch?v=Pws43Pq0kN4 Let me be the girl Of course I join and never say no to schnappi Quote
iSvamp Posted November 23, 2017 Author Report Posted November 23, 2017 6 hours ago, Tuukka.R said: Keep it english plz. Nej Quote
Supremski Posted November 23, 2017 Report Posted November 23, 2017 Kurwa! När sex pers från BIF Blizzards försökte sig på samma koncept höll det på att sluta i fullständig katastrof. (eller ja, mer eller mindre gjorde det ju de). När är tanken att detta ska ske? 1 Quote
J-Foppa Posted November 24, 2017 Report Posted November 24, 2017 Kan damma av min Sjöbefälexamen Klass VIII. Nu var det ju ca 15 år sen jag lekte krig med skattebetalarnas pengar i Stridsbåt 90, men en eka ska jag nog kunna frambringa Quote
Recommended Posts